1992 a l’Exposició Universal de
Sevilla. Una calor insuportable aquell estiu en que hi vaig anar amb qui era el
meu marit llavors; no sabíem on amagar-nos, cues per
tot arreu i uns arbres esquifits que no servien per a res.
El pavelló de Veneçuela, tirem cap
dins. Es tractava d’una gran sala de
cinema amb una gegantina pantalla 3D. I començà l’espectacle...
El petit avió sobrevolava rasant l’Auyantepui a tota velocitat, dirigint-se
cap a la vora que s’intuia entre les boires que anaven i venien com cortines de
teatre. Just arribar al precipici, va decantar el morro endavant i es va deixar
caure cent, dos-cents, tres-cents metres... per enlairar-se de nou cap al cel
amb el motor rugint i tornar a l’horitzontal. Uauuu!!! Quina sensació, quina
injecció d’adrenalina! I això que no ens havíem mogut de lloc asseguts a les
nostres cadires; en directe allò havia de ser espatarrant.
Ho vaig tenir clar, i a la sortida li vaig dir: “R, vull anar aquí i vull fer això”. I l’any sobre, cap a Canaima.
Ho vaig tenir clar, i a la sortida li vaig dir: “R, vull anar aquí i vull fer això”. I l’any sobre, cap a Canaima.
Bé, el meu vol no va ser exactament
com el de la pantalla 3D i no es va deixar caure al vuit (era un avió més
gran), però tot i així, contemplar la meravella d’aquells paratges va valer de
sobres el viatge, amb l’afegit gens menyspreable que al ‘Salto del Ángel’ hi
vàrem arribar amb llanxa fins a la base després de recórrer uns ràpids. Eren
altres temps...
Aquesta aventura m’ha vingut al cap
aquesta setmana després d’haver visitat “Gènesis”,
la esplèndida exposició de fotografies de Sebastião Salgado a CaixaForum
Barcelona. He recuperat les meves fotos antigues (fetes amb no recordo quina càmera)
i les he processat. Són tan dolentes en origen, però, que ni Ligthroom m’ho ha
salvat; jo només les poso com a testimoni, sense pretensions . Somiant, si més no...
.............................
1992 en la Exposición Universal de Sevilla. Un calor insoportable aquel verano que fui con quien era mi marido entonces; no sabíamos donde escondernos, colas por todas partes y unos árboles raquíticos que no servían para nada.
El pabellón de Venezuela, entramos. Se trataba de una gran sala de cine
con una gigantesca pantalla 3D. Y empezó el espectáculo ...
El pequeño avión sobrevolaba rasante el Auyantepui a toda velocidad, dirigiéndose hacia el borde que se
intuía entre las nieblas que iban y venían como cortinas de teatro. Justo
llegar al precipicio, decantó el morro adelante y se dejó caer cien,
doscientos, trescientos metros ... para despegar de nuevo hacia el cielo con el
motor rugiendo y volver a la horizontal. Uauuu !!! Qué sensación, qué inyección
de adrenalina! Y eso que no nos habíamos movido de lugar sentados en nuestras
sillas; en directo lo tenía que ser alucinante.
Lo tuve claro, y a la salida le dije: "R, quiero ir ahí y quiero
hacer esto". Y el año siguiente, a Canaima.
Bueno, mi vuelo no fue exactamente como el de la pantalla 3D y no se
dejó caer al vacío (era un avión más grande), pero aún así, haber podido contemplar
la maravilla de aquellos parajes valió de sobra el viaje, con el añadido nada
despreciable que a ‘Salto del Ángel’ llegamos en lancha hasta la base tras
recorrer unos rápidos. Eran otros tiempos ...
Esta aventura me ha venido a la cabeza esta semana después de haber
visitado "Génesis", la
espléndida exposición de fotografías de Sebastião Salgado en CaixaForum
Barcelona. He recuperado mis fotos antiguas (hechas no recuerdo con qué cámara)
y las he procesado. Son tan malas en origen, sin embargo, que ni Ligthroom me
ha salvado; yo sólo las pongo como testigo, sin pretensiones. Soñando, todavía...
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gràcies pel teu comentari.