22 jun 2011

Història d'un retrat


Haridwar (Índia 2009)

Era ja de nit quan la meva amiga i jo vàrem sortir a voltar per Haridwar després d’un dia de fortes calors que ens havien deixat exahustes.

La ciutat estava envaïda per mill.lers de persones (algú va dir que més d’un mil.lió…) que havien anat a celebrar el Kumbhamela (http://es.wikipedia.org/wiki/Kumbhamela) i nosaltres no en savíem res, d’això. Gairebé tot eren nois i homes (els nens i les dones a la nit no sortien) que estaven joiosos i engrescats perquè anàven a cercar l’aigua sagrada del Ganges que els protegiria tot l’any. Era ben extrany, doncs, veure-hi dues dones…, i blanques!!! en mig de totes aquelles pells brunes. Se’ns acostaven i ens miraven de prop, i com que jo portava la càmera vaig aprofitar per fer un retrat a un noi -el del mocador a cap- que m’ho havia demanat. En veure la maniobra tots hi van voler sortir, a la foto, de tal manera que es van començar a empentar i a discutir i va anar de ben poc que no s’organitza una baralla campal. Jo, agobiada, els vaig dir que prou, que ho deixava córrer i que no hi havia foto per a ningú; però el noi que m’ho havia demanat, i que ja ho tenia coll avall, va quasi pregar-m’ho i jo no li ho vaig poder negar; vaig deixar molt clar a la resta que la foto era per a ell i només per a ell. Quan m’hi vaig posar, però, i just al moment de fer el 'clic', un seguit de caps es van escolar per l’objectiu...

Va ser llavors que vaig decir que canviaria la meva compact-pro per una reflex.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gràcies pel teu comentari.