10 nov 2018

Treballant dur










L’adoberia de Chouwara és la més extensa de les que encara hi ha a Fes al bell mig de La Medina. S’hi poden veure, com si es tractés d’un gran mosaic, un gran nombre de cubs emplenats amb tints naturals de colors diversos, on destaca entre tots l'impressionant vermell “poma de Blanca Neu”. Allí s’adoben cuirs de bou, xai, cabra i camell.

Aquestes adoberies estan envoltades de terrasses des de les que es pot observar la feina duríssima que els suposa a les persones que hi treballen.

Enllaç:


En entrar a l’edifici tot pujant per una sinuosa i estreta escala, em van donar una ramet de menta per olorar mentre havia de contemplar l’espectacle. La idea era que - teòricament - la pudor no em fes entrar en basca. Això no obstant a mi no em va caldre. Pot ser el fet de ser d’Igualada, on de pudors d’adoberia n’anem sobrats i considerant que jo de petita estiuejava a l’adoberia d’uns oncles a València, aquella olor 'tan espantosa' reconec que no em va fer ni fred ni calor.

.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gràcies pel teu comentari.